Han fattas mig!


Mattis: Han har funnits jämnt, och nu finns han inte!

Lovis: Mattis, du vet att ingen får finnas jämnt. Vi föds och vi dör, så har det alltid varit. Vad jämrar du över?

Mattis: Han fattas mig! Han fattas mig så det skär i bröstet!




En av de starkaste scenerna tycker jag. Och fy fan vad Mattis sätter orden rätt i mun. Man vet hur det är, men det spelar ingen roll. Han har alltid funnits där, och nu finns han inte. Han fattas mig! Så fint formulerat.

Jag gråter alltid på den delen.
Den och "Jag har inget barn!", och sen när de återförenas :3

Kommentarer
Postat av: kimba

extremt fin scen. hur kan man inte gråta??? åh, alldeles för länge sen man såg den filmen.



svar: jag är glad över att ha fått lära känna dig med gelica (märker att jag oftare säger gelica än angelica när jag pratar om/med dig, haha!). i'm here for you whenever, ok? :)<3

2011-02-05 @ 14:12:48
URL: http://kimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0